Monday, February 9, 2009

cuba bilang....

sudah lama rasanya tidak aku taipkan blog ni...
kering idea mungkin...
namun sebenarnya ada idea cuma aku tidak dapat memikirkan bagaimana hendak aku sampaikan melalui kata-kata...
aku terfikir kita acapkali mendengar tentang kita menghadiri majlis-majlis anjuran rakan-rakan kita...
majlis harijadi, majlis perkahwinan dan sebagainya....
pasti ramai yang akan datang ke majlis yang kita adakan itu...
kadang-kadang sampai tidak cukup hidangan yang kita sediakan...
namun aku terfikir....
jika suatu hari nanti kita meninggalkan dunia ini..
berapa ramai yang akan hadir pada hari pengebumian kita...
adakah kawan-kawan yang dahulunya berkongsi suka duka bersama kita...
hadir dalam majlis yang kita adakan..
akan hadir pada hari tersebut..
adakah mereka ini sanggup mengambil cuti semata-mata hadir pada hari terakhr kita dilihat diatas muka bumi...
sebagai jenazah yang akan disemadikan di dalam liang lahad...

4 comments:

Anonymous said...

kabut gile....
tpi xpe r...sadis gak bca cter ko ni..
terasa keinsafan di diri ini...
tggu jap aku nak semyg lima waktu ni

burungmurai said...

bagus encik..

mari meramaikan masjid....

kikilalat said...
This comment has been removed by the author.
kikilalat said...

btl2 wat aku insaf
tp better ko insafkn diri sendri dulu la
nk nasihatkn org laen plak
hahahaha