Monday, October 20, 2008

cerita hantu....

kali ni lari sikit topik yang kebiasaan aku tulis....
sebab aku tiba-tiba teringatkan tentang makhluk tuhan yang satu ni...
kerana semua makhluk berasal daripad-Nya jua...
hantu...
dimana-mana ada hantu....
hantu raya, pocong, puntianak, dan banyak lagi yang aku xtak terkira nak menaip dah....
pernahkah kita melihat hantu ni sebenarnya....
pernahkah kita mendengar bisikan hantu.....
atau kita hanya membaca dan mendengar cerita hantu yang disampaikan dari generasi ke generasi....
semakin dewasa usia kita adakah kita sepatutnya semakin berani....
atau masih berpegang utuh dengan ketakutan kita yang terdahulu....
aku tidak pernah menemui mereka....
cuma seperti yang aku nyatakan tadi....
akumendengar dari generasi ke generasi.....
ceritanya tidak pernah berubah......
hanya lokasi dan tarikh kejadian sahaja yang berubah-ubah....
hantunya masih sama dan akan terus menghantui.....
pemikiran manusia sejagat seluruh dunia.....

No comments: