Wednesday, October 22, 2008

tersentak..

kalau kita terjumpa kawan lama yang memang setelah sekian lama tidak ketemu...
apakah reaksi kita....
adakah kita akan rasa gembira.....
atau rasa terkejut gila-gila....
atau pun segan bagai nak rak....
pilihlah salah satu....
kalau aku rasanya mungkin aku akan cuba menjauhkan diri dahaulu sebelum mengenalpasti siapa beliau...
sebab takut pula tersalah orang...
demikian juga yang berlaku pada aku semasa menghadiri majlis sepupu aku....
seorang kenalan lama datang ke majlis tersebut....
dimana beliau juga ada 'connection' dengan sepupu aku...
rakan semasa mereka belajar dahulu....
dunia ini tidak besar rupanya....
jadi betullah pepatah mengatakan dunia ini kecil....
amat bernasib baik kerana beliau masih mengenali aku....
malang bukan sekiranya beliau tidak dapat mengecam wajah aku....
tapi bukan itu yang hendak aku kisahkan...
cuma sekadar ingin berkongsi pengajaran disebalik kejadian tersebut....
janganlah sombong terhadap orang sekeliing...
dan juga bersikap peka kerana walau sekelumit silap yang kita buat pada orang yang kita kenal terkadang boleh membuat orang itu terasa hati....
walaupun cuma sekelumit seperti silap yang kita buat.....

1 comment:

Things in my mind said...

betul, dunia nih kecik jer...kalo wat salah forgive and forget..x kemana pun kita..kt padang masyar sok lagi parah nk mencari mintak dia halal dan ampun kan dosa..huhuhuh