Saturday, October 18, 2008

kepura-puraan....

aku bosan terkadang melihat dunia penuh dengan kepura-puraan dan hipokrasi..
korupsi minda sangat berleluasa.......
jiwa dan pemikiran dijajah semula......
aku lihat layu dalam melayu terutama golongan muda remaja.....
walaupun aku masih rasa aku dalam golongan itu....
tapi izinkan aku memperbetul diri dan kita semua.....
bebaskan penjajahan ini.....
supaya kita dapat lihat semula akar umbi kita.......
bukannya dengan berpakaian yang amat terdedah dengan tujuan menambah kenalan....
cukuplah dengan berkelakuan seperti diri sendiri supaya kita tak perlu lagi menipu diri sendiri sepanjang masa.....
aku nak tanyer...
berbaloi ker tayang alur buah dada kepada semua kenalan....
walhal terang lagi bersuluh mereka tiada keikhlasan cuma sekadar dapat mencuci mata...
kemudian apabila ada peluang untuk tidur bersama peluang tersebut tidak akan dilepaskan...
ibarat kucing yang tidak menolak ikan.....
jangan persoalkan siapa yang rugi kerana sebenarnya kedua-dua pihak yang rugi kerana mereka sebenarnya orang yang gagal.......
gagal mendidik diri daripada menjauhi dosa malahan cuba pula mendekati dosa...
hampezzz.....
itula aku nak cakap sebab 3gp dah terlampau banyak berleluasa......
melayu yang layu.....

No comments: