Friday, October 17, 2008

kapel...?

asssalmualaikum pembuka bicara....
yeah aku nak sentuh sikit pasal dunia kapel nih sbb aku tengok benda nih dah berleluasa dengan jayanya....
hahaha....
seperti yang aku selalu sentuh kat dalama blog aku kat dalam friendster aku.....
aku sebenarnya sudah tidak terlalu percaya sangat pronsip perhubungan antara manusoia atas nama percintaan....
karut....?!
terpulang kepada penilaian individu itu sendiri....
tidak seperti dahulu....
sekarang aku rasa hubungan itu atas dasar seks/duit/paras rupa dan gaya.....
janga hippokrit la kalau masih ada yang kata hati dan prsaan menjadi pilihan......
itu la yang menjadi pilihan yang terakhir sekali.......
kebanyakkannya aku nmpk perempuan yang akan lebih terpedaya dengan pilihan diatas...
tetapi lelaki pula menjadi kabur mata jika melihat gadis yang ntah ape2......
sedangkan hakikatnya mereka patut sedar perempuan itu terlalu ramai untuk diplih...
jangan bertindak terburu-buru.....
lebih baik play safe daripada terus tangkap muat.....
keran nanti di hari kemudian akan menyesal pula......
sebagai contoh....
terkadang perempuan sebelum memulakan sesuatu hubungan akan mengatakan bahawa dia sudah tidak 'dara'...
dan meminta simpati dengan mengatakan bahawa itu kisah silam berpunca dari kesilapannya.....
kononnya dia dipaksa bekas kekasih.....
tapi cubalah tanya adakah bekas kekasihnya memaksa dia ke hotel lima bintang untuk perkara itu....
pasti persoalan itu tidak terjawab malahan tipu helah pula yang akan sentiasa bermain di fikiran....

No comments: