Wednesday, October 29, 2008

serasi bersama...

sekian lama tidak menulis...
lantaran kecelaruan akal dan pemikiran aku...
hari ini malang bertimpa-timpa....
kereta rosak pula di saat-saat akhir...
ketika aku mahu pulang bermain futsal 4 pagi tadi...
baiklah kita teruskan perjuangan kita....
perihal dan tingkah laku manusia.....
yang menjadi topik perbualan kita selama ini....
jika kita menyelami tentang pemilihan jodoh....
mesti kita akan mencari yang terbaik....
tapi mengapa seringkali ada yang akan mempertikaikan tentang usia pula...
walhal semua sudah suka....
bagai halangan besar pula jika usia pasangan menjarak dengan kita....
padahal sejarah sudah tertulis jodoh antara Nabi Muhammad dengan siti khadijah...
sangat berbeza jarak usia mereka...
tapi kenapa pemikiran kita tidak dapat menerima hakikat itu....'
jika di perhatikan pada zaman moden ini...
ada juga berlaku demikian...
akibatnya terkutuklah pasangan itu seperti Datuk K dan Siti Nurhaliza....
aku tidak menolak hal ini...
malah aku menerima dengan sebaik mungkin akan ketentuan-Nya...
cuma adakah masyarakat juga sama seperti aku.....

No comments: