Saturday, October 18, 2008

selamat dan keselematan....

cuma aku yang memahami maksud disebalik tajuk yang aku post ka...
oleh kerana itu aku tidak nahu berceloteh dengan panjang lebar tentang apa yang aku telah tuliskan...
cuma aku ingin kongsikan sedikit kisah dan punca bagaiman aku menjadi perokok yang boleh dikatakn hampir tegar....
cuma beberapa langkah sahaja lagi untuk aku mengecapi title itu...
baik semuanya bermula apabila aku mrnyambut ulang tahun kelahiran aku yang ke 18...
setelah selesai acara makan-makan yang dianjurkan oleh kawan aku melalui satu rancangan rahsia penuh kejutan...
walaupun aku cuma dilumuri dengan sekaya dan bukannya krim daripada kek secret recipe....
seorang sahabat aku (telah pergi menemui Ilahi) memberikan aku sebatang rokok dunhill untuk aku hisap...
malangnya setelah 2 kali aku mennghembuskan asap rokok...
aku terduduk bersimpuh tanpa aku sedari...
longlai aku seluruh tubuh...
dan arwah tetap menyuruh aku menghabiskan rokok tersebut....
itulah malam pertama aku....
sejak daripada itu aku tidak pernah membeli sekotak rokok tapi cuma aku membeli secara batang...
cuma apabila aku tertekan aku akan membeli rokok....
kemudian aku menem,ui seseorang dalam hidup aku....
part ni aku tidak akan menceritakan sekarang...
mungkin suatu hari nanti....
setelah aku putus dengannya barulah episod baru kehidupan aku segbagi perokok menjadi lengkap...
rokiok ibarat sahabat aku yang terbaik.....
walaupun aku tidak meluahkkan kata-kata terhadapnya...
tapi aku rasa lebih release bila aku menghisap rokok.....
tapi kini kau hairan....
aku umpama tidak boleh berenggang langsung dengan rokok...
pernah aku cuba untuk nerhenti...
tappi aku tau kesukarannya....
terus terang aku jadi kedekut untuk berbelanja kerana aku takut tidak dapat membeli rokok....
whut da heck.....
oleh itu janganlah sesekali mencuba menghisap rokok...
jangan cuba pengalaman aku ini....
mungkin suatu hari nanti korang akan menyesal sepertimana akau.....

2 comments:

Pemburu Impian said...

apsal ko salah eja keselamatan dgn mengeja keseleeeeeeematan???
wat d heck!!!

nilam nini :) said...

pak long..byk sgt la kesahalan eja kat dlm nih...time bile pak long type ni??..tp xpe org still blh paham lagi...ape2 pon..salam takziah buat kwn pak long...